Ny säsong, nya problem

Ni kanske tror att det blivit problemfritt att pendla eftersom det varit tyst här på bloggen. Nä, det har det inte, kan jag avslöja.
Visst har vintern börjat töa bort, men då väntar nya problem för SJ. Nämligen något så delikat som tjällossning.

Småförseningar som 10-15 minuter ids jag inte längre ta upp. Men ibland blir det mer rejäla strul.
I torsdags skulle jag som planerat ta 08.04 efter att ha lämnat barnen på dagis. Men någonstans mellan Katrineholm och Flen hade rälsen rest sig när tjälen börjat gå ur marken.
Inget vidare för östgötar som ville till jobbet i huvudstaden.
De tidigaste morgontågen var flera timmar försenade, eftersom de inte kunnat komma förbi den trasiga rälsen och ner till sina startpositioner i Jönköping och Linköping.

Men X2000 08.24 från Nkpg startar som tur är i Malmö och hade inte påverkats av rälsbrottet. Så det hoppade jag och alla andra pendlare på, så klart. Tror ni det blev fullt?
Ståplats till Sthlm på ett tåg som dessutom tog den långa och långsamma vägen över Nyköping. Tack för det Banverket!

Men jag kom till jobbet i alla fall. Och bara en timme senare än jag brukar. Gott så.

Värre var det i måndags för tågresenärerna i Norge.
Och om ni tycker att SJ:s personal börjat vara trevligare och snyggare så har ni anledningen här.
Man kan ju bli lite orolig över detta, bara de inte börjar med sång och dans på morgontågen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0