Gärna en rejäl kompensation - men helst en fungerande tidtabell!

Fick ett mejl idag från SJ där vd Jan Forsberg gör en rejäl pudel:

Hej!

Jag vill börja med att be om ursäkt för alla de olägenheter vi har orsakat dig som rest med oss under de svåra vinterförhållanden som varit. Vi har inte räckt till och det är vi på SJ mycket ledsna för.

Det har varit en ovanligt sträng vinter med rekordmycket snö och minusgrader i hela landet. Framkomligheten på spåren har inte fungerat i alla lägen och tågen har inte klarat av all snö och isbildning. SJ har därför haft svårt att leverera det som man kan kan förvänta sig av oss; fungerande tåg, tåg i tid och bra information.

Vi vill bli bättre på att ta hand om dig som reser med oss oavsett väder och vind. Med de erfarenheter som vi har samlat på oss under de senaste månaderna, och alla bra synpunkter som vi fått ta emot, kommer vi att förbättra informationen och vårt omhändertagande av er resenärer när behovet är som störst.

För att på något sätt gottgöra alla de problem som vi orsakat dig som resenär vill vi kompensera dig för det samt berätta om läget framöver.
<--->
Nu börjar trafiken fungera mer normalt och under mars månad kör vi en stor del av tågen enligt tidtabell. Målet är att vara uppe i full trafik i april och det jobbas för högtryck i verkstäderna för att reparera tågen efter vinterns skador.
<--->
Bästa hälsningar
Jan Forsberg
vd, SJ AB

SJ ersätter oss årskortsresenärer med en extra månad.
Det är jättebra! All cred för det till SJ!
Men vågar vi lita på att det verkligen kommer bli bättre? Är det nu vändningen kommer?
Jag hoppas på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0