Sopborste åt alla på SJ och Banverket!

Sitter på 08.04 mot Sthlm. En halvtimme försenad. Och en försening brukar ju växa till sig, är min erfarenhet.
Reducerad fart angiven som orsak. Finare ord för trasigt tåg, antar jag.

Idag är det utfrågning i riksdagen om landets havererade spårtrafik. SJ och Banverket är kallade. Hoppas det leder till en förbättring.
Men jag är pessimistisk.

Det behövs göras något radikalt, något i linje med vad krönikören Göran Lindstedt föreslår - utrusta den växande skaran tjänstemän på SJ och Banverket med sopborstar och snöskyfflar.
Sen kan de hjälpas åt och borsta bort snön från växlarna och hålla spår och vagnar rena.

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Tyvärr så körde ditt tåg långsammare av säkerhetskäll då dom av materialbrist från underleverantör varit tvunga att stänga av en del av bromssystemet. Tåget rullar ju men tyvärr med följd att det blir förseningar.

2010-02-18 @ 16:22:54
Postat av: Jon

Tycker att denna förklaring duger alldeles utmärkt:



http://www.sj.se/sj/jsp/polopoly.jsp?d=114&a=137605&l=sv&l=sv&intcmp=1135637



Men gnälla för gnällandets skull är ju tillfredsställande för vissa...

2010-02-18 @ 17:59:03
Postat av: SJ-pendlaren

Jimmy: Ja, och sen pajade ett ställverk i Södertälje vilket orsakade signalfel. Prylarna pajar, vilket brukar vara tecken på...? Kanske brist på underhåll och pengar?

Jon: Kom igen när du pendlat några år med SJ, då kan du yttra dig om vem som är gnällig!

2010-02-18 @ 18:05:04
URL: http://sjpendlaren.blogg.se/
Postat av: Jon

Hehe, jamen sluta pendla då :) Är det nån som tvingar dig? Flytta eller byt jobb eller skaffa en bil eller vad som helst... bakåtsträvare :)

2010-02-18 @ 18:21:34
Postat av: SJ-pendlaren

Ja om det vore så lätt o bara flytta eller byta jobb. Men när du växer till dig Jon och själv skaffar familj och hus kommer du kanske förstå...får vi hoppas:)

2010-02-18 @ 21:36:27
URL: http://sjpendlaren.blogg.se/
Postat av: Jon

Jasså, ja, jag tänkte inte på att vissa blir handlingsförlamade gnällspikar vid ett visst åldersstreck... Men jag kommer säkert till insikt när jag växt upp :)

2010-02-18 @ 21:45:59
Postat av: SJ-pendlaren

Ja, hänsyn och ansvar ligger inte för alla, så...men du kommer nog klara dig utan att skaffa såna egenskaper.

2010-02-18 @ 21:53:44
URL: http://sjpendlaren.blogg.se/
Postat av: Jon

Jag lär mig av dig, du verkar ju ha klarat dig bra :)

2010-02-19 @ 09:38:05
Postat av: SJ-pendlaren

Ja, humor verkar du inte sakna, det är viktigt och något man kan klara sig långt på :-)

2010-02-19 @ 10:01:39
URL: http://sjpendlaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0