Kan väl bara hålla med ministern...

...när hon säger att det här är den värsta situationen järnvägen varit i.
Dock har jag bara varit 3 ½ år i SJ:s våld, men det känns som att hela tågsystemet håller på att haverera.
Stannade hemma och jobbade från köksbordet fredag och måndag. Förseningar och inställda tåg gjorde det omöjligt att ta sig till jobbet.

Imorse var förseningarna lika grova och många avgångar inställda. Jag hade givit upp och förberedde mig för ännu en arbetsdag i hemmet.
Men när jag tittade noggrannare på Banverkets trafikinformation såg jag att X2000 08.24 från Malmö otroligt nog inte var försenat. Kunde det vara sant?
Snabbt beslut om att chansa på att informationen stämde. Fick skjuts av frun till Nkpg Centralstation. Och döm om min förvåning när tåget angjorde perrong 7A enligt tidtabell.

Och så fortsatte resan. Tidtabellen spikades.
Personal och pendlare skrattade ihop och njöt av stunden när vi rullade över Centralbron in mot Sthlms Central.
- Jag får gåshud, sa tågvärden.
En fin stund i en SJ-pendlares liv.

Kommentarer
Postat av: Joakim

Njöt gjorde även vi när vi rullade in i Linköping 3 minuter före tidtabell efter att som värst ha varit 15 minuter sena med 229 Gävle - Linköping igår (onsdag), en sådan dag, när det ÄNTLIGEN fungerar som det ska, och man faktiskt kan köra ikapp tid, då var det faktiskt KUL att köra tåg igen!

2010-02-25 @ 10:52:55
URL: http://www.ewenson.se
Postat av: SJ-pendlaren

Grattis!!!

2010-02-25 @ 11:46:44
URL: http://sjpendlaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0