Vad är nästa steg SJ?

Det har inte skrivits något här på ett tag. Ber om ursäkt för det. Annat har varit viktigare.
Tro framförallt inte att det beror på att tågen som genom ett magiskt vingslag börjat gå i tid bara för det. Nej, nej, nej.

Sedan förra inlägget har jag fått tre nya restidsgarantier. Två pga förseningar och en för att X2000 ersattes med Intercity - och givetvis blev det då en försening med 28 minuter. Men det man ersatte var besväret att inte ha en plats och att det saknades uppkoppling.

Jag har också skrivit till SJ:s kundombudsman och frågat när det ska bli bättre. Svaret kom från en Sofie någon vecka senare och här är några rader ur mejlet:
"Ungefär hälften av förseningarna beror på fordonsfel och brister hos oss på SJ och den andra hälften är yttre faktorer så som infrastruktur. Från Banverkets sida har man därför tagit beslut om att genomföra ett arbete i Graversforstunnlarna nu i mars, för att kunna höja hastigheten från nuvarandra 40 km/h till 70 km/h. Vår ambition är att tågens punktlighet ska förbättras avsevärt under våren."

Jag har svarat kundombudsmannen att tunnlarna i Graversfors inte kan ha så mycket med förseningarna att göra, eftersom vissa avgångar vissa dagar kommer fram i tid.
 Passade också på att fråga om SJ:s nästa steg, eftersom nuvarande strategi uppenbarligen inte fungerat något vidare så här långt.
Ser med spänning fram på om jag överhuvudtaget får ett svar. Kan SJ ha en plan? Och vill man i så fall kommunicera den?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0