Nu ger jag snart upp!

I går började de tre veckorna med att åka över Nyköping pga reparationer av tunnlarna i Graversfors.
Det började riktigt dåligt.
Möttes av beskedet att tåget var 40 minuter försenat när jag klev in på stationen, personalbrist orsaken.
Vände i dörren och åkte hem för att vårda sjuk son. Frun fick åka och jobba istället.

I dag 25 minuter försenat. Tåget återigen sent ner till starten i Linköping. Signalfel anges orsak. Tror vad jag vill.

Snälla SJ, förra veckan gick ju bra, varför denna reparation? Hastighetsnedsättningens påverkan är ju minimal, att åka över Nyköping är fundamentalt. Att åka den vägen har aldrig gått bra, enligt mina erfarenheter.

I dag ligger SJ:s kundnöjdhet på katastrofala 35 procent. Det här gör inte att den går uppåt på vår sträcka.

Kommentarer
Postat av: Johan

Att Banverket utförde reparationer i Graveforstunnlarna kan knappast SJ lastas för. Dom var helt enkelt tvungna att göra det bästa av situationen. Att åka över Nyköping var enda sättet, alternativt ställa in alla tåg. Såvitt jag vet finns det inga genvägar runt tunnlarna.

2009-10-14 @ 15:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0