Varumärke i kris!

I Svenskt Kvalitetsindex (SKI) senaste undersökning om kundnöjdheten  och kvalitet inom branschen med persontransporter får SJ ett katastrofalt betyg av sina kunder. Man halkar under det magiska värdet 60 med en rejäl marginal.
Troligtvis är det den katastrofala hösten 2008 som spökar i den här undersökningen. Nu håller man faktiskt tidtabellerna betydligt bättre.
Dock är det ett faktum att med de här siffrorna att SJ:s varumärke befinner sig i en svår kris.

Från min horisont och avgångar är det ett enkelt problem att komma till rätta med. X2000 behöver en uppfräschning, tågen är alldeles för sunkiga. Och allt som oftast är det tekniska problem som stör och försenar.
Resenärer idag är kräsna och vill ha valuta för pengarna. Komfort och tidtabell är det SJ ska lova och sedan hålla.
Logiskt och okomplicerat.
Investera, SJ! Investera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0