Restidsgarantin är det enda som fungerar hos SJ

Läser på svd.se att man klagar på långa handläggningstider för SJ:s restidsgaranti, upp till två månader säger SJ själva.

Personligen måste jag berömma SJ för restidsgarantin.
Det är det enda man verkar klara av att hantera inom verksamheten. Och efter vd Jan Forsbergs presskonferens i fredags verkar man ha fått jobba övertid på den avdelningen.
I helgen ramlade det nämligen in flera kompensationscheckar för mina anmälda förseningar.

Att 146 kronor (för oss med årskort silver) däremot är ynkligt lite i ersättning för en timslång försening är en annan sak.

Kommentarer
Postat av: Försenad

Restidsgaranti med Årskort är ett skämt!

SJ misshandlar sina mest trogna resenärer. Varför ska jag med ett årskort få ett värdebevis där jag endast kan köpa en ny biljett. Med årskort finns det väl absolut ingen anledning att ge mig möjlighet att köpa en biljett som jag inte har det minsta nytta av eftersom det är meningen att jag ska resa på mitt årskor - eller? Det här bevisar bara hur SJ nonchalerar sina bästa kunder. Ge mig möjligheten att köpa något att äta på nästa försenade tåg. Jag har rest från Dalarna till Stockholm flera gånger i veckan sedan augusti 08. I början tänkte jag notera de dagar tåget var försenat. Nu har jag ändrat metod. Det är mycket enkelt att notera de få tillfällen jag kommer fram i tid.

2008-11-21 @ 06:19:40
Postat av: SJ-pendlaren

Jag håller med dig Försenad!

Psykisk misshandel och tidsstöld från trogna resenärer är vad SJ ägnar sig åt.

Jag samlar alla mina värdebevis tills det är dags för att lösa nytt årskort. I år hade jag 10 stycken, vilket gjorde årskortet 1460 kronor billigare.

På mitt nya kort har jag redan samlat sju stycken värdebevis. PÅ TVÅ MÅNADER!!! Och då är det bara förseningar på mer än 40 minuter som jag får ersättning för.

Varannan resa har varit 10 minuter eller mer försenad i höst. Ett tragiskt facit för SJ.

2008-11-21 @ 07:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0