Rea ut årskorten istället för att fixa problemen?

Det verkar som SJ:s vd Jan Forsberg givit upp, läser jag på svd.se. Istället för att ordna problemen med X2000 ska man rea ut årskorten.

Men vi som redan betalat 35 000 kronor och är drabbade ska inte få någon ersättning.
Den rimligheten borde prövas juridiskt...
Fast egentligen vill vi pendlare bara ha lugn och ro och komma fram på utlovad tid. Jennifer Hacker talar för oss alla och intervjun i svd.se visar på ett bra sätt upp problematiken vi lever med. Och jag och många med mig har dessutom familj, vilket gör situationen ännu mer frustrerande. Makar och barn kan aldrig lita på att en SJ-pendlare kommer i tid. 

Kostnaden är inte det vi protesterar mot. Det är SJ:s oförmåga att sköta sitt uppdrag och den affärsuppgörelse vi pendlare slutit med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0