Problem med SJ:s sajt - förvånad?

Läser på DN.se att det är problem att komma in på SJ:s sajt och boka biljetter.
Bokade själv lite decemberbiljetter igår, men hade inga problem. Då har jag en registrerad profil, vilket kanske förenklar.

Men man upphör inte att förvånas. Normalt för företag som drar på stort med en marknadsföringskampanj är att man vidgar de kanaler som kunderna ska komma igenom. Skapa fler affärer, liksom.
Och nätet är den kundkanal som man på kort tid kan påverka volymen av.
Köpa mer serverkraft och lina, brukar vara lösningen när sajter har hög trafik.
Å andra sidan är det EDB som levererar nättjänster till SJ, och deras anseende är ungefär som SJ:s - i botten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0