Hopplöshet och frustration

Det blev en försening på 25 minuter. Lite extra salt i såren när vi två gånger fick stanna inne på stationens bangård på grund av något signalstrul.

Min frustrerade fru var tvungen att avboka sitt träningspass som startar 45 minuter efter att mitt tåg enligt tidtabellen ska komma till stan.
Hade SJ hållt tidtabellen hade jag kunnat cykla i lugn takt hemåt och min fru hade haft god tid på sig att åka till sitt träningspass,
Av detta blev det intet. 
Endast hopplöshet och frustration återstår.
Och man hoppas att imorgon blir det bättre. Imorgon tar SJ mig till jobbet och hem i tid...eller?
Kanske blir det för många tåg på spåren i Stockholm imorgon och....poff, så blir det mörkt och stilla på tågen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0