Det är fan inte klokt!

Nu har de startat om tåget två gånger.
Och börjat stjäla tid för mig och de andra resenärerna.
Det är bara glömma kvällens föräldramöte på dagis. Suck!
Förseningsfacit = 20 minuter.
Snälla SJ, fixa det här!


Kommentarer
Postat av: Per Lindgren

Eftersom du är så missnöjd föreslår jag att du tar bilen eller bussen till jobbet.Visst finns det anledning till irritation men du verkar tro att alla problem beror på likgiltighet och inkompetens hos SJ.Jag är ganska övertygad att så inte är fallet.Själv tillhör jag skaran av trogna tågresenärer och har förvisso varit med om att det hela fungerat bättre.Men jag har också genom åren fått en viss inblick i det komplicerade järnvägssystemet med växlar,signaler och annat jävulskap som kan krångla.Och jag är av den bestämda meningen att SJ och dess personal oftast gör sitt bästa.

2008-11-20 @ 18:14:00
Postat av: SJ-pendlaren

Ja Per, om bil eller buss bara var ett alternativ...

Vi har förmodligen helt skilda erfarenheter och behov av SJ verkar det som. Jag önskar jag kunde ha en lika förlåtande attityd som du mot ett 150 år gammalt färdmedel.

Jag tror definitivt att personalen i de flesta fall gör så gott de kan. Men man har allt för ofta ett mycket konstigt sätt att hantera information och sina passagerare. Och det passar inte i en modern serviceorganisation.

Men ansvaret ska givetvis krävas av de som har till uppgift att affärsmässigt leda SJ och Banverket.

De har mot betalning lovat forsla mig mellan två destinationer efter en tidtabell. Som jag ser det bryter man flera gånger i veckan mot det.

2008-11-20 @ 22:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0