Blockfel, vad är det?

Morgonens förseningsfacit blev 40 minuter! Dett berodde på ett blockfel, vad nu det är, i Katrineholm.
Men det fick vi inte veta förrens det var dags att gå av i Stockholm.

Efter att vi stått stilla i cirka 20 minuter i Katrineholm och sett det X2000 som hade avgång 20 minuter senare än oss susa förbi var jag tvungen att fråga personalen varför vi stod stilla.
- Vi har rött ljus och får inte åka, sa den unga flickan i SJ:s fina uniform.
- Men varför har vi rött ljus, när andra får åka? frågade jag.
- Det vet jag inte, svarade hon med oskyldig uppsyn.
- Det här är oerhört frustrerande. Igår stod jag på ungefär samma ställe i 40 minuter, sa jag.
- Vad tror du vi tycker? svarade hon uppgivet.

Resegarantin fyllde jag i innan jag i innan tåget hade stannat vid perrong. En fråga till SJ:s kundombudsman om vad SJ gör åt de ständiga förseningarna hann jag med också.
Ska bli kul att se vilket svar man kommer få. Gissar på ett färdigproducerat enligt kommunkationsavdelningens fomulär Standard 1a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0