Ingen restidsgaranti den här gången heller

Jodå, förseningsfacit för gårdagens hemresa - 33 minuter.
Detta innebär att jag tyvärr, som så många gånger förr, inte får någon ersättning. Minst 40 minuter måste det vara, anser SJ.

I min värld borde 15 minuter (20 %) vara gränsen. Mer än så ska man inte behöva ta utan ersättning på den sträcka jag pendlar.
En 40 minuters försening innebär för mig att resan blivit 53 procent försenad. Det ska man inte behöva ta, tycker jag.

Hoppsan! Nu kan den som är lite slängd i huvdräkning lätt räkna ut vilken station som borde vara min. Kom igen nu, en hel internetkupong ligger i potten :-)

Om ni inte orkar bry över vilken min station är, kan ni istället läsa om att SJ dribblar med minuter och statistik på unt.se. Vad pendlarna upplever, det bryr man sig inte om. SJ - ett serviceföretag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0