Ibland är ett tidigare tåg det som blir försenat

Tänkte att det kunde vara trevligt att komma hem tidigare så här en torsdag innan julledighet. Hastade därför till 16.15-tåget.
Jojo, inte ett vidare smart drag.
Hade jag kollat på trafikinformationen på SJ:s webb innan avgång hade jag sett att nr 541 skulle gå via Nyköping eftersom det är signalfel på sträckan Södertälje-Katrineholm och förseningen skulle bli en kvart.
Kanske hade den informationen inte stoppat mig. Femton minuters försening skulle ändå göra att jag kom hem 45 minuter tidigare än vanligt.

Nu sitter jag i Nyköping, försenad som bara fan.
En växel strular tydligen och vi har just backat för att ledas förbi till ett annat spår.
Uppskattad försening ca 50 minuter.
Och jag som inte har platsbiljett på det här tåget, och dämed inte rätt till någon restidsgaranti.

Där har man för att man ville komma hem lite tidigare.
Tack för det, Sj och Banverket!
Eller kanske...nu är allt som vanligt igen. Det är kanske det här som ska vara normaltillståndet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0