Förklaringen till gårdagens försening

Anledningen till gårdagens 60-minutersförsening står att läsa på svd.se och vf.se. Jag lider med dem som satt ombord på det tåget.
Sj ska vara glada att inte resenärerna gick bärsärkagång.

Ärligt talat vet jag inte hur jag skulle agera om något liknande skulle hända mig. En del av mina medpendlare har berättat att de vid extrema strul tappat fattningen och nästan varit nära att bruka våld mot SJ:s personal.
Då pratar vi om hårt prövade pendlare som härdats under många år i SJ:s opålitliga och otrygga famn.

Jag uppfattar mig själv som en trygg person med hög stresströskel.
Men inlåst på ett strömlöst, mörkt, kallt tåg mitt ute i ingenstans kan förmodligen en beskedlig filbunke som jag förvandlas till en överkokande gryta.
Jag hoppas SJ aldrig bjuder på ett tillfälle att göra den förvandlingen möjlig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0